Penyoalan lisan dalam proses pengajaran dan pembelajaran Matematik: sebuah tinjauan literatur
Kertas ini membincangkan tinjauan literatur yang menumpukan kepada penyoalan lisan guru dalam proses pengajaran dan pembelajaran matematik, mengkaji peranan penyoalan lisan di dalam kelas dan sejauh mana ia akan menyumbang kepada pengajaran yang berkesan, peningkatan tahap berfikir aras tinggi pelaj...
Gespeichert in:
| Hauptverfasser: | , |
|---|---|
| Format: | Artikel |
| Sprache: | English |
| Veröffentlicht: |
Bahagian Profesionalisme Guru, Kementerian Pendidikan Malaysia
2018
|
| Online Zugang: | http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/54375/1/Penyoalan%20lisan%20dalam%20proses%20pengajaran%20dan%20pembelajaran%20Matematik.pdf |
| Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
| Zusammenfassung: | Kertas ini membincangkan tinjauan literatur yang menumpukan kepada penyoalan lisan guru dalam proses pengajaran dan pembelajaran matematik, mengkaji peranan penyoalan lisan di dalam kelas dan sejauh mana ia akan menyumbang kepada pengajaran yang berkesan, peningkatan tahap berfikir aras tinggi pelajar, nilai dan kelebihan yang dapat dicapai melalui komunikasi verbal antara guru dan pelajar. Kertas ini juga meneroka tentang kesan masa menunggu dalam aktiviti penyoalan lisan yang dijalankan. Makalah ini disimpulkan dengan implikasi dan perbincangan terhadap penyoalan lisan guru. |
|---|
