Pembangunan perisian bagi pengajaran fizik menengah menggunakan teknologi multimedia : tenaga /
Pembangunan perisian yang direkabentuk dalam Bahasa Melayu ini dapat berfungsi sebagai bahan bantu mengajar supaya proses pengajaran dan pembelajaran khususnya tajuk Tenaga ini lebih menarik serta mudah difahami. Folongan sasaran projek terdiri daripada pelajar peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SP...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis Book |
Language: | Malay |
Published: |
2003.
|
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
LEADER | 01521nam a2200217 a 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | vtls000313157 | ||
003 | UPM | ||
005 | 20161021202431.0 | ||
008 | 050104s2003 my a m 000 0 may d | ||
039 | 9 | |a 200804172008 |b VLOAD |c 200501102100 |d suhaimi |y 200501041542 |z rohana | |
040 | |c UPM | ||
090 | 0 | 0 | |a FSAS 2003 395 |
100 | 0 | |a Ahmad Sobri Hamzah. | |
245 | 1 | 0 | |a Pembangunan perisian bagi pengajaran fizik menengah menggunakan teknologi multimedia : tenaga / |c oleh Ahmad Sobri Hamzah. |
260 | |a 2003. | ||
300 | |a 52 leaves : |b ill. ; |c 30cm. | ||
502 | |a Project paper (B.S.(Hons)) - Universiti Putra Malaysia, 2003. | ||
520 | |a Pembangunan perisian yang direkabentuk dalam Bahasa Melayu ini dapat berfungsi sebagai bahan bantu mengajar supaya proses pengajaran dan pembelajaran khususnya tajuk Tenaga ini lebih menarik serta mudah difahami. Folongan sasaran projek terdiri daripada pelajar peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Perisian yang digunakan ialah Macromedia Authorware 6.5, Macromedia Flash 5.0, Adobe Photoshop 7.0 dan Sound Forge 4.0. Modul ini mengandungi 4 bahagian tajuk penting (pengenalan kepada tenaga, sumber tenaga, jenis-jenis tenaga dan aplikasi tenaga). Setiap paparan mengandungi penerangan animasi, grafik, audio, video dan teks yang akan membantu proses pengajaran dan pembelajaran lebih berkesan. | ||
942 | |2 lcc |c 10025 | ||
999 | |c 192243 |d 192243 | ||
952 | |0 0 |1 0 |4 0 |6 FSA S2003 00395 |7 0 |9 310256 |a 10000 |b 10000 |c 10025 |d 2016-10-21 |o FSAS 2003 395 |p 1000530033 |r 2016-10-21 |t 1 |w 2016-10-21 |y 10025 |